Posle hiljadu godina Hristos se ponovo vraća na Zemlju. Prati ga mnoštvo otkupljenih i povorka anđela. Dok silazi sa zastrašujućim veličanstvom, zapoveda umrlim bezakonicima da ustanu i prime svoju kaznu. Oni ustaju kao moćna armija, bezbrojni kao pesak na morskoj obali. Kakve li razlike između njih i onih koji su ustali u prvom vaskrsenju! Pravedni su bili odeveni u besmrtnu mladost i lepotu. Bezakonici nose tragove bolesti i smrti.
Svako oko u tom bezbrojnom mnoštvu vidi slavu Božjega Sina. Bezbrojne čete bezakonika jednoglasno izvikuju: »Blagosloven koji dolazi u ime Gospodnje!« Međutim, ljubav prema Isusu nije ih navela da izgovore ove reči! Sila istine istisnula je ovaj neželjeni uzvik s njihovih usana. Kao što su otišli u grobove, tako su izašli iz njih, noseći isto neprijateljstvo i isti duh pobune protiv Hrista. Njima neće biti dato neko novo vreme milosti da poprave greške iz svog prošlog života. Time niko ništa ne bi dobio. Ceo život proveden u prestupima nije omekšao njihovo srce. Neko novo vreme milosti, koje bi im bilo dato, bilo bi provedeno kao i prvo u pokušajima da izbegnu Božje zahteve i u raspirivanju buntovništva protiv Njega.
Hristos se spušta na Maslinsku goru, odakle se posle vaskrsenja uzneo i odakle su anđeli ponovili obećanje o Njegovom povratku. Prorok kaže: »Doći će Gospod Bog moj, i svi će sveti biti s Tobom!« »I noge će Njegove stati u taj dan na gori Maslinskoj, koja je prema Jerusalimu s istoka, i gora će se Maslinska raspasti po sredi… da će biti prodol vrlo velika.« »I Gospod će biti car nad svom zemljom, u onaj dan biće Gospod jedan, i ime njegovo jedno.« (Zaharija 14,5.4.9) Kada se Novi Jerusalim u svom blistavom sjaju, bude spustio s Neba, zaustaviće se na mestu koje je bilo očišćeno i pripremljeno za Njega. Hristos, zajedno sa svojim narodom i anđelima, ući će u Sveti grad.
Sotona se sada priprema da uđe u poslednju veliku bitku za prevlast. Dok je bio lišen svoje snage i onemogućen u svom delu obmane, knez zla osećao je jad i potištenost, ali kada su mrtvi grešnici ustali iz svojih grobova i kada je video nepregledno mnoštvo na svojoj strani, njegove nade su oživele i odlučio je da ne odustane od dalje borbe. Sve armije izgubljenih prikupiće pod svoju zastavu i pokušaće da uz njihovu pomoć ostvari svoje planove. Grešnici se nalaze u sotoninoj vlasti. Odbacujući Hrista, prihvatili su vladavinu svog pobunjenog vođe. Spremni su da prihvate njegove predloge i izvrše njegove naloge. Ipak, veran svom ranijem lukavstvu, on i dalje ne priznaje da je sotona. Tvrdi da je knez, zakoniti vlasnik ovoga sveta, i da mu je nasledstvo nezakonito oduzeto. Svojim obmanutim podanicima predstavlja se kao izbavitelj, uverava ih da ih je njegova moć pozvala iz grobova i da će ih uskoro osloboditi najsurovije tiranije. Sotona čini čuda da potvrdi svoje izjave, jer Hristos nije na vidiku. On čini da slabi postanu jaki, nadahnjuje sve bezakonike svojim duhom i svojom energijom. Predlaže da ih povede na logor svetih, da zauzmu Sveti grad. S paklenim uživanjem pokazuje nebrojene milione uskrslih iz grobova i izjavljuje da je kao njihov vođa potpuno sposoban da zauzme Grad, i povrati svoj presto i svoje carstvo.
U ovom mnoštvu nalaze se i predstavnici dugovečnog naraštaja koji je živeo pre Potopa; ljudi gorostasnog rasta i blistavog razuma, koji su, pokorivši se vlasti palih anđela, posvetili sve svoje sposobnosti i znanje nastojanju da uzdignu sami sebe, ljudi čija su sjajna umetnička dela navela svet da obožava njihovu genijalnost, ali koji su svojom surovošću i štetnim pronalascima pokvarili Zemlju i uništili božanski lik na njoj, tako da je Bog bio primoran da ih ukloni sa lica Zemlje. Tu su carevi i vojskovođe koji su pokorili mnoge narode, hrabri ljudi koji nikada nisu izgubili nijednu bitku, oholi, častoljubivi ratnici od čijeg su približavanja carstva drhtala. Iz grobova su ustali nepromenjeni. Kada su oživeli, nastavili su u mislima tamo gde je ih je smrt prekinula. Nadahnuti su istom željom da porobljavaju kao i onda kada su pali na bojnom polju.
Sotona se prvo savetuje sa svojim anđelima, a onda i s carevima, osvajačima i moćnicima. Oni odmeravaju snagu i mnoštvo na svojoj strani, i izjavljuju da je armija u Gradu mala u poređenju s njihovom, i da može biti savladana. Stvaraju planove kako da preuzmu bogatstva i slavu Novog Jerusalima. Svi odmah počinju da se pripremaju za bitku. Vešti majstori izrađuju ratna oruđa. Vojni zapovednici, poznati po svojim uspesima, organizuju mnoštvo ratobornih ljudi u vojne formacije. (nastavlja se)