To je postanje neba i zemlje, kad postaše, kad Gospod Bog stvori zemlju i nebo. (1. Mojsijeva 2,4)
Geolozi tvrde da se u samoj zemlji može naći dovoljno dokaza da je ona mnogo starija nego što kazuju Mojsijevi izveštaji. Otkrivene su kosti ljudi i životinja, ratna oruđa, okamenjeno drveće i drugo, sve mnogo veće od onoga što danas postoji ili što je postojalo već hiljadama godina, pa se izvodi zaključak da je Zemlja bila nastanjena mnogo pre vremena koje je naznačeno u izveštajima o stvaranju i da su ti prvobitni stanovnici pripadali rasi koja je bila mnogo viša od današnjih ljudi. Ova razmišljanja navela su mnoge navodne poštovaoce Biblije da prihvate gledište da su dani stvaranja bili nepregledna, neodređena razdoblja.
Geologija, međutim, ne može da dokaže ništa čime bi pobila biblijski izveštaj. Oni koji toliko poverenja poklanjaju njenim otkrićima nemaju ni približnu predstavu o veličini ljudi, životinja i biljaka pre Potopa ili o veličini tadašnjih promena. Ostaci pronađeni u zemlji potvrđuju da su tada vladale drugačije okolnosti, ali se to vreme može ustanoviti jedino na temelju nadahnutih izveštaja. U izveštaju o Potopu, nadahnuće je objasnilo ono što geologija ne može da protumači. U Nojevo vreme zatrpano je mnoštvo ljudi, životinja i biljaka, mnogo većih od sadašnjih.
Na taj način su za kasnije naraštaje sačuvani dokazi da su pretpotopni stanovnici nastradali prilikom Potopa. Bog je želeo da pronalaženje ovih ostataka doprinese jačanju poverenja u nadahnute izveštaje; ali su ljudi, svojim ispraznim mudrovanjima, učinili istu grešku kao i stanovnici pre Potopa – ono što im je Bog dao kao blagoslov, oni su zloupotrebom pretvorili u prokletstvo.
Sotona se lukavo trudi da navede ljude da veruju u bajke nevernika; jer tako može da im prikrije značenje Božjeg zakona, koji je sam po sebi vrio jasan, i da ih ohrabri da se bune protiv Božje vladavine. Njegovi napori posebno su usmereni protiv četvrte zapovesti, jer ona jasno ukazuje na živoga Boga, Stvoritelja neba i Zemlje.
Mnogi se trude da delo stvaranja objasne kao posledicu prirodnih uzroka; ljudska razmišljanja prihvataju čak i takozvani hrišćani, uprkos jasnim biblijskim činjenicama. (Stvaranje, patrijarsi i proroci, str. 112.113. original)