Jer koji naprijed pozna one i odredi da budu jednaki obličju Sina Njegova. (Rimljanima 8,29)
Mnogi greše kad pokušavaju do tančina da odrede razliku između opravdanja i posvećenja. Pri određenju ta dva izraza oni često unose lične ideje i nagađanja. Ali zašto bismo se uopšte trudili da budemo precizniji od Nadahnuća, kada je reč o najvažnijim pitanjima u vezi sa opravdanjem verom? Zašto bismo pokušavali da razjasnimo svaku sitnu pojedinost kao da spasenje duše zavisi od preciznog razumevanja tog pitanja? Ne mogu svi da sagledaju prilike na isti način. U opasnosti ste da od atoma pravite svet, a od sveta atom.
Kada pokajani grešnici, skrušeni pred Bogom, proniknu u žrtvu koju je Hristos prineo za njih, i prihvate je kao svoju jedinu nadu za ovaj i budući život, njihovi gresi bivaju oprošteni. To je opravdanje verom. Svaka duša koja veruje mora svoju volju u potpunosti da uskladi sa Božjom i ostane u stanju poniznosti i pokajanja, da pokaže veru u Otkupiteljeve zasluge, i napreduje iz snage u snagu, iz slave u slavu.
Oproštenje i opravdanje su isto…
Opravdanje je suprotnost od osude. Božja bezgranična milost upućena je onima koji su je potpuno nedostojni. On oprašta prestupe i grehe zahvaljujući Isusu, koji je postao Žrtva pomirenja za naše grehe. Verom u Hrista grešnik zadobija Božju naklonost i snažnu nadu u večni život.
Davidu je greh oprošten zato što je svoje srce ponizio pred Bogom u pokajanju i skrušenosti duše, i što je poverovao da će Božje obećanje o oproštenju biti ispunjeno. On je priznao svoj greh, pokajao se i doživeo obnovljenje. U zanosu zbog sigurnosti oproštenja, uzviknuo je: „Blago onome kome je oproštena krivica, kome je greh pokriven. Blago čoveku kome Gospod ne prima greha i u čijem duhu nema lukavstva!“ (Psalam 32,1.2) Blagoslov dolazi posle oproštenja. Oproštenje dolazi kroz veru da je greh koji smo priznali i za koji se kajemo poneo veliki Nosilac greha. Prema tome, od Hrista dolaze svi naši blagoslovi. Njegova smrt je otkupiteljska žrtva za naše grehe. On je Taj preko koga primamo Božju milost i naklonost. On je, dakle, zaista Začetnik, Autor, kao i Svršitelj naše vere. (Manuscript Releases, sv. 9, str. 300-302)