Idi od Mene, sotono; jer stoji napisano: Gospodu Bogu svojemu poklanjaj se i Njemu jedinome služi. (Matej 4,10)
Kušač nas nikada ne može primorati da činimo zlo. On ne može da upravlja umovima ako se ne pokore njegovom nadzoru. Volja mora da pristane, vera mora da se odrekne svoga pouzdanja u Hrista, pre nego što sotona primeni svoju silu na nama. Međutim, svaka grešna želja koju gajimo pruža mu uporište. Svaka tačka u kojoj ne postižemo božansko merilo predstavlja otvorena vrata kroz koja može ući da nas kuša i uništi. Svaki propust ili poraz sa naše strane daje mu priliku da prigovara Hristu.
Kada je sotona navodio obećanje: „Anđelima svojima zapoveda za Tebe“, izostavio je reči „da Te čuvaju po svim putevima Tvojim“, tj. na svim putevima koje je Bog odabrao. Isus je odbio da zađe sa puta poslušnosti. Ispoljavajući savršeno poverenje u svog Oca, On nije hteo da se svojevoljno stavi u položaj u kome bi bilo potrebno da se Njegov Otac umeša da bi Ga spasao od smrti. On bi primorao proviđenje da pritekne u pomoć i tako propusti da ljudima ostavi primer poverenja i pokornosti.
Isus je objavio sotoni: „Pisano je: Ne kušaj Gospoda Boga svojega.“ Ove reči izgovorio je Mojsije sinovima Izrailjevim kada su bili žedni u pustinji i kada su zahtevali da im Mojsije da vode, uzvikujući: „Je li Gospod među nama ili nije?“ (2. Mojsijeva 17,7) Bog je za njih čudesno delovao, ali sada u nevolji posumnjali su u Njega i tražili dokaz da je On sa njima. U svom neverstvu hteli su da Ga stave na probu. Sotona je primoravao Hrista da učini to isto. Bog je već posvedočio da je Isus Njegov Sin; i zato je sada traženje dokaza da je On Božji Sin bilo kušanje Božje Reči – kušanje Njega samog. Tako bi to bilo kada bi se tražilo ono što Bog nije obećao. To bi jasno pokazalo nepoverenje i zaista bi bilo stvarno proveravanje ili kušanje Njega. Mi nećemo iznositi svoje molbe Bogu da bismo proveravali da li će ispuniti svoju reč, već zato što će je ispuniti; ne da bismo proveravali da li nas voli, već zato što nas voli. „A bez vere nije moguće ugoditi Bogu, jer onaj koji hoće da dođe k Bogu, valja da veruje da ima Bog i da plaća onima koji Ga traže.“ (Jevrejima 11,6)
Međutim, vera ni u kom smislu nije sjedinjena sa nagađanjem. Samo onaj koji ima pravu veru zaštićen je od nagađanja. Nagađanje je sotonino krivotvorenje vere. (Čežnja vekova, str. 125.126. original)