I bi veče, i bi jutro, dan prvi. (1. Mojsijeva 1,5)
Kao i Subota, sedmica je nastala prilikom stvaranja, a sačuvana je i prenesena preko biblijske istorije sve do naših dana. Sam Bog odmerio je prvu sedmicu – uzor svim budućim sedmicama sve do kraja vremena. Kao i sve ostale, i ona se sastojala doslovno od sedam dana. Šest dana bilo je iskorišćeno za delo stvaranja; a sedmoga dana Bog se odmorio, blagoslovio taj dan i odvojio ga kao dan odmora za čoveka.
U Zakonu koji je objavljen na Sinaju, Bog je potvrdio sedmicu i činjenice na kojima ona počiva. Pošto je izdao zapovest: „Sećaj se dana od odmora da ga svetkuješ“, pošto je naveo šta treba činiti prvih šest dana i šta ne treba činiti sedmoga, Bog je izneo razlog takvog prihvatanja sedmice, ukazujući na svoj primer: „Jer je za šest dana stvorio Gospod nebo i Zemlju, more i što je god u njima, a u sedmi dan počinu; zato je blagoslovio Gospod dan od odmora i posvetio ga.“ (2. Mojsijeva 20,8-11) Ovaj razlog izgleda prekrasno i uverljivo, ako prihvatimo da su dani stvaranja doslovno bili dani. Šest prvih dana u svakoj sedmici čoveku treba da služe kao radni dani, jer ih je i Bog u prvoj sedmici iskoristio za delo stvaranja. Sedmoga dana čovek treba da se uzdrži od rada, u znak sećanja na Stvoriteljevo odmaranje.
Međutim, pretpostavka da su događaji u prvoj sedmici trajali hiljadama godina udara neposredno u temelje četvrte zapovesti. Ona predstavlja Stvoritelja kao Zapovednika koji naređuje ljudima da prihvate sedmicu od doslovno sedam dana kao uspomenu na beskrajna, neodređena razdoblja, a to nije u skladu s načinom Njegovog postupanja prema svojim stvorenjima. Ona predstavlja neodređeno i skriveno, ono što je On vrlo jasno objavio. To je u stvari neverstvo u svom najpodmuklijem i najopasnijem obliku; njegova suština je tako prikrivena da ga prihvataju i propovedaju i mnogi koji tvrde da veruju u Bibliju…
Biblija ne priznaje nikakva duga razdoblja u kojima se Zemlja polako izvlačila iz haosa. O svakom uzastopnom danu stvaranja sveti izveštaji beleže da se sastojao od večeri i jutra, kao i svi ostali dani koji su sledili. Pri kraju svakoga dana naveden je i rezultat Stvoriteljevog delovanja. (Stvaranje, patrijarsi i proroci, str. 111.112. original)