Kao djeca vidjela živite. (Efescima 5,8)
Roditeljima je poverena sveta dužnost da sačuvaju telesno i moralno zdravlje svoje dece, tako da njihov nervni sistem ostane dobro uravnotežen a duša ne bude izložena opasnosti. Očevi i majke treba da poznaju zakone života, kako ne bi usled neznanja dopustili da se u njihovoj deci razvijaju rđave sklonosti. Ishrana ima uticaja i na fizičko i na moralno zdravlje. Sa koliko brižljivosti i razmišljanja, prema tome, majke treba da snabdevaju sto što jednostavnijom i zdravom hranom koja ne slabi organe za varenje i ne razdražuje živce, kako pouke koje daju svojoj deci ne bi bile osujećene.
Sotona zna da ne može imati veliku moć nad umom kad se apetit obuzdava kao onda kad se u tome popušta, i zato on stalno nastoji da nas navede na popuštanje u tom pogledu. Pod uticajem nezdrave hrane savest otupi, um se zamrači, a sposobnost za primanje utisaka se smanjuje. Međutim, krivica prestupnika ne biva umanjena, jer je on potiskivao upozorenja savesti sve dok ona nije postala neosetljiva.
Pošto umno zdravlje zavisi od normalnog stanja životnih snaga, koliko brižljivo treba izbegavati upotrebu bilo kakvih razdražujućih i opojnih sredstava! Ipak, vidimo kako mnogi koji tvrde da su hrišćani upotrebljavaju duvan. Oni osuđuju zla neumerenosti; međutim, dok govore protiv upotrebe alkoholnih pića, ti isti ljudi truju vazduh duvanskim dimom. Da bi se dosegao koren ovog zla, mora se prethodno promeniti mišljenje o upotrebi duvana. Naglašavamo ovaj predmet još strože. Čaj i kafa podstiču prohteve za još jačim razdražujućim sredstvima. A sada se okrećemo domu, prelazimo na pripremanje hrane i postavljamo pitanje: Da li se u svemu primenjuje umerenost? Da li se tu sprovode reforme bitne za zdravlje i sreću ukućana?
Svaki istinski hrišćanin će vladati svojim prohtevima i strastima. Ako se potpuno ne oslobodi robovanja apetitu, on ne može da bude istinski poslušan sluga Hristov. Popuštanje apetitu i strastima slabi uticaj istine na srce. Nemoguće je da Duh i sila istine posvete duh, dušu i telo čoveka kojim vladaju telesne želje. (Fundamentals of Christian Education, str. 143.144)