Ne gledaj na vino kad se rumeni, kad u čaši pokazuje lice svoje i upravo iskače. Na posljedak če kao zmija ujesti i kao aspida upeći. (Priče Solomunove 23,31-32)
Čovek se može opiti vinom, pivom i jabukovačom isto kao i žestokim pićima. Upotreba ovih pića budi želju za jačim i na taj način se stvara navika uzimanja žestokih pića. Umereno pijenje je škola u kojoj se ljudi vaspitavaju za karijeru pijanice. Dejstvo ovih slabih nadražujućih sredstava je tako podmuklo da žrtva stupa na put pijanstva pre nego što pomisli da se nalazi u opasnosti.
Mnogi smatraju da nikada nisu bili stvarno pijani, ali su uvek pod uticajem blagih pića. Oni su grozničavi, nepostojanog karaktera, neuravnoteženi. Smatrajući sebe sigurnim, oni idu dalje, dok ne sruše svaku prepreku i ne žrtvuju svako načelo. Najčvršće odluke su potkopane i najuzvišeniji obzir nije dovoljan da ponižavajuću želju zadrži pod nadzorom uma.
Biblija nigde ne odobrava upotrebu prevrelog vina. Vino koje je Hristos načinio od vode na svadbenoj svečanosti u Kani, bilo je čist grožđani sok. To je „kao vino u grozdu“ za koje Sveto pismo kaže: „Ne kvari ga, jer je blagoslov u njemu.“ (Isaija 65,8)
Isus je u Starom zavetu opomenuo Izrailj: „Vino je potsmevač i silovito piće nemirnik, i ko god za njim luta neće biti mudar.“ (Priče Solomunove 20,1) On nikada nije davao takvo piće. Sotona kuša ljude popuštanjem koje će zamračiti razum i otupeti duhovne pojmove, dok nas Hristos uči da podjarmimo nižu prirodu. On nikada ne postavlja pred ljude ono što predstavlja kušanje. Njegov život bio je primer samoodricanja. On je morao da slomi silu želje za jelom za vreme četrdesetodnevnog posta u pustinji, koji je podneo za nas – najjače iskušenje koje ljudski rod može da podnese. Hristos je dao uputstva da Jovan Krstitelj ne sme da pije ni vino ni žestoka pića. On je dao nalog o sličnom uzdržanju Manojevoj ženi. Hristos nije protivrečio svom učenju. Neprevrelo vino koje je obezbedio za goste na svadbi bilo je zdrav, osvežavajući napitak. To vino je upotrebio i naš Spasitelj i Njegovi učenici za vreme prve Večere Gospodnje. (U potrazi za boljim životom, str. 332.333. original)