Sud sjede i knjige se otvoriše. (Danilo 7,10)
U ceremonijalnoj službi samo oni koji su došli pred Boga s priznanjem greha i pokajanjem, čiji su gresi, krvlju žrtve za greh, bili preneseni u Svetilište, mogli su da učestvuju u službi na Dan pomirenja. Isto tako na veliki dan konačnog pomirenja i istražnog ili predadventnog suda biće razmotreni slučajevi samo onih koji su tvrdili da pripadaju Božjem narodu. Suđenje zlima je posebno i odvojeno delo koje će biti kasnije obavljeno. „Jer je vreme da počne sud od kuće Božje: ako li se najpre od vas počne, kakav će biti posledak onima što se protive Božjemu jevanđelju?“ (1. Petrova 4,17)
Nebeske knjige izveštaja, u kojima su zabeležena imena i dela ljudi, treba da odrede odluke suda. Prorok Danilo kaže: „I sud sede i knjige se otvoriše.“ Pisac Otkrivenja, opisujući isti prizor, dodaje: „I druga se knjiga otvori, koja je Knjiga života; i sud primiše mrtvaci, kao što je napisano u knjigama, po delima svojim.“ (Otkrivenje 20,12)
Knjiga života sadrži imena svih onih koji su ikada služili Bogu. Isus je rekao svojim učenicima: „Nego se radujte što su vaša imena napisana na nebesima.“ (Luka 10,20) Pavle govori o svojim vernim saradnicima, „čija su imena u Knjizi života“ (Filibljanima 4,3). Danilo, gledajući u viđenju „žalosno vreme kakvoga nije bilo otkako je naroda“, izjavljuje da će Božji narod biti izbavljen, „svaki koji se nade zapisan u Knjizi“. Pisac Otkrivenja kaže da će u Božji grad ući samo oni čija su imena „zapisana u Zivotnoj knjizi jagnjeta“ (Danilo 12,1; Otkrivenje 21,27).
„Knjiga za spomen“ napisana je pred Gospodom i u njoj su zabeležena dobra dela „onih koji se boje Gospoda i misle o imenu Njegovu“ (Malahija 3,16). Njihove reči vere, njihova dela ljubavi, zapisana su na Nebu. Nemija govori o tome kada kaže: „Pomeni me, Bože moj… nemoj izbrisati dobara mojih koja učinih domu Boga svojega i službi njegovoj!“ (Nemija 13,14) U Božjoj Knjizi za spomen svako pravedno delo je ovekovečeno. U njoj je verno zapisano svako savladano iskušenje, svako pobeđeno zlo, svaka izgovorena reč nežnog saučešća. U njoj je zabeleženo svako delo žrtve, svaka patnja i svaka žalost Hrista radi. (Velika borba, str. 480.481. original)