Gdje si ti bio kadja osnivah Zemlju? (O Jovu 38,4)
Knjiga prirode i knjiga otkrivenja nose pečat istog vrhovnog uma, i zato se njihovi glasovi moraju slagati. Različitim metodama i različitim jezicima, one svedoče o istim velikim istinama. Nauka stalno otkriva nova čuda; ali rezultati njenih istraživanja ne otkrivaju ništa što bi, ako se pravilno shvati, protivurečilo božanskom otkrivenju. Knjiga prirode i pisana Reč osvetljavaju jedna drugu. One nas upoznaju s Bogom učeći nas o zakonima, preko kojih On deluje.
Pogrešni zaključci, doneseni na osnovu činjenica posmatranih u prirodi, doveli su do prividnog sukoba između nauke i otkrivenja; u nastojanju da se ponovo uspostavi sklad, prihvaćena su tumačenja Pisma koja potkopavaju i razaraju silu Božje Reči. Smatralo se da se geologija suproti doslovnom tumačenju Mojsijevog izveštaja o stvaranju. Postojao je stav da su bili potrebni milioni godina za evoluciju Zemlje iz haosa; da bi se Biblija prilagodila tom navodnom naučnom otkriću, stvorena je pretpostavka da dani stvaranja predstavljaju duga neodređena razdoblja, koja traju hiljadama ili čak i milionima godina.
Takav zaključak potpuno je neosnovan. Biblijski izveštaj ne protivureči ni samome sebi ni učenju prirode. O prvom danu upotrebljenom za delo stvaranja izveštaj kaže: „I bi veče i bi jutro, dan prvi.“ (1. Mojsijeva 1,5) Suštinski gledano, ovo isto rečeno je o svakom od prvih šest dana u sedmici stvaranja. Nadahnuta Reč izjavljuje da je svako od ovih razdoblja bio dan koji se sastojao od večeri i jutra, kao i svi drugi dani od toga doba. O samom delu stvaranja božansko svedočanstvo glasi: „On reče, i postade; On zapovedi, i pokaza se.“ (Psalam 33,9) Koliko je vremena za evoluciju Zemlje iz haosa bilo potrebno Onome koji je na ovakav način mogao da stvori bezbrojne svetove? Da bismo objasnili Njegova dela, moramo li činiti nasilje nad Njegovom Rečju?…
Jedino uz pomoć tog Duha koji se u početku „dizaše nad vodom“; te Reči kojom je „sve… postalo… što je postalo“; tog istinitog Videla „koje obasjava svakog čoveka koji dolazi na svet“, moguće je pravilno protumačiti svedočanstvo nauke. (Vaspitanje, str. 128.129.134. original)