A bez vjere nije moguće ugoditi Bogu; jer onaj koji hoće da dođe k Bogu, valja da vjeruje da ima Bog i da plaća onima koji Ga traze. (Jevrejima 11,6)
Ipak, pripadnici Božjeg naroda još nisu bili spremni da se sretnu sa svojim Gospodom. Još se za njih moralo obaviti posebno delo pripreme. Trebalo je da prime svetlost koja će upraviti njihove misli prema Božjem hramu na Nebu; i dok u veri budu pratili svoga Poglavara svešteničkog prilikom obavljanja Njegove službe u Svetilištu, biće im otkrivene nove dužnosti koje treba da obave. Crkva je morala da dobije još jednu opomenu i pouku.
Prorok je rekao: „Ali, ko će podneti dan dolaska Njegova? I ko će se održati kada se pokaže? Jer je On kao oganj livčev i kao milo beljarsko i sešće kao onaj koji lije i čisti srebro, i očistiće sinove Levijeve, i pretopiće ih kao zlato i srebro, i oni će prinositi Gospodu prinose u pravdi.“ (Malahija 3,2.3) Oni koji će živeti na Zemlji u vreme kada Hristos u nebeskom Svetilištu bude prestao da obavlja svoju posredničku službu, moraće da stoje pred svetim Bogom bez posrednika. Njihova odeća će tada morati da bude neokaljana, njihov karakter kropljenjem krvlju očišćen od greha. Božjom blagodaću i svojim marljivim naporima oni će morati da budu pobednici u borbi protiv zla. I dok na Nebu bude trajao predadventni sud, dok se gresi pokajanih vernika budu uklanjali iz Svetilišta, u krilu Božjeg naroda na Zemlji biće obavljeno posebno delo ocišćenja, delo odbacivanja greha. Ovo delo je jasnije predstavljeno u Porukama iz 14. poglavlja Otkrivenja.
Kada se ovo delo bude obavilo, Hristovi sledbenici biće spremni za Njegov dolazak. „I ugodan će biti Gospodu prinos Judin i jerusalimski kao u staro vreme i kao pređašnjih godina.“ (Malahija 3,4) Tada će crkva, koju će Gospod prilikom svoga dolaska uzeti sebi, biti „slavna crkva, koja nema mane ni mrštine ili takvoga čega“ (Efescima 5,27). Ona će tada biti kao „zora, lepa kao Mesec, čista kao Sunce, strašna kao Vojska sa zastavama“ (Pesma nad pesmama, 6,9).
Osim Gospodnjeg dolaska u Hram, Malahija je ovim rečima prorekao i Njegov drugi dolazak, Njegovo pojavljivanje da obavi delo suda. (Velika borba, str. 424.425. original)