Subota je načinjena čovjeka radi, a nije čovjek Subote radi. Dakle je Gospodar Sin Čovječij i od Subote. (Marko 2,27.28)
Spasitelj nije došao da odbaci ono što su govorili patrijarsi i proroci; jer je On govorio preko ovih predstavnika. Sve istine Božje Reči došle su od Njega. Međutim, ovi neprocenjivi dragulji bili su stavljeni u pogrešne okvire. Njihov dragoceni sjaj postao je sluga zabludi. Bog je želeo da se izvade iz okvira zablude i stave u okvir istine. Ovo delo mogla je da izvrši samo božanska ruka. Svojom povezanošću sa zabludom, istina je služila ciljevima neprijatelja Boga i čoveka. Hristos je došao da je postavi tamo gde će proslavljati Boga i delovati za spasenje ljudskog roda…
„Dakle je gospodar Sin Čovečij i od Subote.“ Ove reči pune su pouke i utehe. Zato što je Subota načinjena za čoveka, ona je Gospodnji dan. Ona pripada Hristu. Jer „sve je kroz Nju [Hrista] postalo, i bez Nje [Hrista] ništa nije postalo što je postalo“ (Jovan 1,3). Pošto je On sve stvorio, stvorio je i Subotu. On ju je i odvojio kao uspomenu na delo stvaranja. Ona ukazuje na Njega i kao Tvorca i kao Onoga koji posvećuje. Ona oglašava da je On koji je sve stvorio na nebu i na Zemlji, i koji sve održava, Glava crkvi i da smo Njegovom silom pomireni sa Bogom. Jer, govoreći o Izrailju, On je rekao: „I Subote svoje dadoh im da su znak između Mene i njih da bi znali da sam Ja Gospod koji ih posvećujem“ – činim ih svetima (Jezekilj 20,12). Tada je Subota znak Hristove sile da nas učini svetima. Takođe je data svima onima koje Hristos čini svetima. Kao znak Njegove sile koja posvećuje, Subota je data svima koji kroz Hrista postaju deo Božjeg Izrailja.
Gospod kaže: „Ako odvratiš nogu svoju od Subote da ne činiš što je tebi drago na Moj sveti dan, i ako prozoveš Subotu milinom, sveti dan Gospodnji slavnim… tada ćeš se veseliti u Gospodu.“ (Isaija 58,13.14) Svima koji prihvate Subotu kao znak Hristove stvaralačke i otkupiteljske moći, ona će biti milina. Gledajući Hrista u njoj, i sami imaju milinu u Njemu. Subota im ukazuje na dela stvaranja kao dokaz Njegove veličanstvene otkupiteljske moći. Dok nas podseća na izgubljeni edemski mir, govori o miru obnovljenom kroz Spasitelja. (Čežnja vekova, str. 287-289. original)